Programmabegroting 2021

PROGRAMMA 4 BESTUREN

Deelprogramma 4.3 Dienstverlening en bedrijfsvoering

In de onderstaande tabel zijn alle actiepunten voor de komende jaren, zoals die voortvloeien uit de bovenstaande activiteiten, opgenomen. Elke activiteit is nader toegelicht en is aangegeven in welk jaar dit wordt opgepakt.

Activiteit

Gereed in

Toelichting

Implementatie visie op dienstverlening

2021

In 2021 werken we (op basis van de resultaten uit de tussenevaluatie) verder aan onderdeel 1 en 2 van deze opdracht: processpecialisatie en online dienstverlening.
Het einddoel ligt in 2021. Onderdeel 3 van de opdracht (speerpunt uitbreiding telefonische openstelling) is inmiddels gerealiseerd.
In 2021 is er veel aandacht voor harmonisatie en innovatie. Niet alleen beleidsmatig, maar ook in de uitvoering van taken (o.a. telecommunicatie, opleidingen, werving en selectie).
De gezamenlijke doelstelling is dat inwoners meer service en kwaliteit van dienstverlening ervaren.

Implementeren digitaal procesgericht werken

2021

Insteek van het programma is om de basis op orde te hebben ten aanzien van het digitaal en procesgericht werken. Er zijn in 2019 en 2020 grote stappen gezet; in totaal zijn bijna alle vakapplicaties aangesloten op het centrale archief en is de nieuwe manier van werken geïmplementeerd. Nu rest nog het implementeren van de processen waarvoor geen vakapplicatie beschikbaar is. Onderzoek en afstemming naar een geschikte applicatie hiervoor heeft enige tijd gevraagd en is inmiddels afgerond. Uitrol gaat plaatsvinden eind 2020 en in 2021.

Samenwerking Bedrijfsvoering Venray, Horst aan de Maas

2021

Horst aan de Maas en Venray willen op basis van programma's gaan samenwerken op het gebied van HRM, Klantcontactcenter/Burgerzaken, Informatievoorziening, Financiën/Belasting. Besluitvorming is voorzien eind 2020. Bij positief besluit zullen de programma's worden uitgewerkt in 2021 en volgende jaren.

Deze pagina is gebouwd op 12/02/2020 18:33:56 met de export van 12/02/2020 18:17:03